wtorek, 23 kwietnia 2013

"Cienie nocy" Alex Kava & Erica Spindler & J. T. Ellison

"Cienie nocy" Alex Kava, Erica Spindler, J. T. Ellison

Witam serdecznie czytelników! Spróbujmy się najpierw przyjrzeć "Cienią nocy" od strony technicznej... Format kieszonkowy, ogromna czcionka i jedyne 200 stron tekstu. Czy taka książeczka, będąca thrillerem, może dostarczyć czytelnikowi oczekiwanych emocji, czy autorki zdołają w tak krótkim czasie zbudować odpowiednie napięcie i umiejętnie wchłoną czytającego w świat, jaki przedstawiają? Przed rozpoczęciem czytania myślałem, że nie. Sądziłem, że będzie to jakieś "badziewie", stworzone tylko i wyłącznie po to, aby zarobić. Tymczasem z "Cieniami..." spędziłem bardzo miły wieczór i jestem tym faktem naprawdę pozytywnie zaskoczony!

Jedno precyzyjne pchnięcie - pod żebrami, w serce lub płuco. Tak giną kolejne ofiary. Najpierw w Nowym Orleanie, później w Nashville, następnie w Omaha. Morderca podróżuje po Stanach i zabija kolejne osoby, jednym, dobrze opracowanym i sprawdzonym ciosem. Stacy Killian z nowoorleańskiej policji, Taylor Jackson z Nashville oraz Maggie O'Dell, agentka FBI w Nebrasce - trzy śledcze próbujące wytropić psychopatę. Czy uda im się to zanim kolejny człowiek padnie od ciosu jego ostrza? Czy może on wymknie im się i znowu zatrze za sobą ślady?

Najbardziej w tej powieści spodobał mi się motyw opisu wydarzeń z perspektywy trzech różnych osób -  agentek policji. Każda z nich jest wykreowana i opisana przez inną autorkę, przez co książka została podzielona na trzy części. Zastosowanie tego zabiegu sprawiło, że owa pozycja na pewno nie znudzi. Każdy odcinek dodaje "Cienią..." świeżości, bo każda pisarka odrobinę inaczej ukazuje wydarzenia. A wszystkie robią to dobrze - plastycznie i emocjonująco, a mogłoby się wydawać, że w takiej książeczce napięcia targającego czytelnikiem wykreować nie można... I po części jest to prawdą, jednak uważam, że panie pokazały swoje zdolności i "włożyły" w książkę tyle emocjonujących momentów, na ile mogły sobie pozwolić, uważając na to, aby wciąż wszystko tworzyło spójną całość i nie wyglądało nienaturalnie.

"Stanął tam, a potem patrzył i czekał. Wiedział, że w pewnym momencie kobieta będzie musiała się ruszyć, a wtedy podąży za nią i zaatakuje." 

"Cienie nocy" to idealna książka dla tych, którzy nie mają zbyt wiele czasu na czytanie w tygodniu, a szukają jakiejś dobrej lektury na wieczór. Mimo że zalatuje chęcią zdobycia łatwego pieniądza, to mnie usatysfakcjonowała i zadowoliła. Ci bardziej wymagający czytelnicy, którzy od thrillera oczekują znacznie więcej, mogą i zapewne będą się czuć rozczarowani, jednak wszystkich laików, którzy z tym gatunkiem mało mają wspólnego - jak ja, zachęcam do sięgnięcia po tą pozycję i mam nadzieję, że wyrobicie sobie o niej tak samo dobrą opinię jak ja. :)

Książkę wystawiłem do sprzedaży na portalu finta.pl.
Dane wersji w miękkiej oprawie:
Autorki: Alex Kava, Erica Spindler, J. T. Ellison
Tytuł: Cienie nocy
Tytuł oryginalny: Night Tales
Tłumaczenie: Małgorzata Hesko-Kołodzińska
Cykl/seria wydawnicza: -
Wydawca: Gruner+Jahr Polska
Liczba stron: 201
Cena z okładki: -
Moja ocena: 6,5/10
 

==========
Trochę ciężko było mi napisać jakąkolwiek bardziej rozbudowaną "recenzję" na temat tej książki, bo jest bardzo krótka i za bardzo o czym pisać nie ma. :3 Swoją drogą chyba zacznę się przyjaźnić z thrillerami, po "Cieniach nocy" wydają mi się bardzo interesującym gatunkiem...

Cześć, pozdrawiam, Rafał. 

10 komentarzy:

  1. Niestety nie słyszałam o tej pozycji i raczej się nie skuszę, ale również mam ochotę na thrillery :3
    Nie miałam z nimi nigdy styczności, a słyszałam, że jest warto się z nimi przyjaźnić więc czemu nie ? Na stronie zaczytani.pl jest jedna książka, która mnie ciekawi - "Grabarz". Zastanawiam się czy nie poprosić o nią wydawnictwa Novae Res. Co o tym myślisz ? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm... Wydaje się ciekawa, ale 102 strony... No nie wiem, jeśli gdzieś ją zobaczę, to na pewno sam się skuszę. :3 A jeśli książkę chcesz otrzymać, to nie widzę problemu, żeby o nią nie poprosić. Choć nie wiem na jakiej zasadzie działa wasza współpraca, ale jeśli masz możliwość, to dlaczego nie. :) Nic o książce nie wiem, więc Ci jej raczej nie polecę/odradzę, jednak jeśli się na nią zdecydujesz, to daj znać jak wrażenia. :3

      Usuń
    2. Chyba się zdecyduję :3 Recenzja na pewno będzie u mnie na blogu jak tylko przeczytam. A co ty teraz będziesz czytał ? :)

      Usuń
    3. Teraz książkę "Dreszcz" Jakuba Ćwieka z przerwami na "Kamienie na szaniec". Pierwszą książkę, aby poszerzyć horyzonty przez sobotnim spotkaniem autorskim z panem Ćwiekiem, a druga to po prostu szkolna lektura, jedna z nielicznych, za które zamierzam się wziąć. :3
      A ty? ;)
      PS: Jeśli masz jeszcze jakieś pytania lub po prostu chcesz pogadać to napisz na asku (link obok) albo znajdź mnie na fejsie, bo nie chcę robić tu niepotrzebnego spamu. :>

      Usuń
  2. Czytałam tę książkę i otrzymałam satysfakcjonującą historię. Przed sięgnięciem byłam strasznie ciekawa jak trzy autorki połączą jedną historię i ich pomysł na to bardzo mnie zaskoczył.

    OdpowiedzUsuń
  3. denim to materiał dżinsowy :3

    OdpowiedzUsuń
  4. haha no Ty, w mojej szkole to same luksusy! :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale Kava, całkiem dobra pisarka, lubię jej kryminały z Maggie O'Dell :)

    OdpowiedzUsuń
  6. nie czytałam >.<
    mons-monss.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń